Copy Partners voorbereid op de online generatie
Voor Copy Partners is het een simpel rekensommetje: klanten hebben een probleem en dat los je op. Daar horen ook creatieve plannen bij voor een digitale toekomst; met online ontwerpen én met online klantportalen.
Copy Partners is een bekende naam in de regio Haarlemmermeer. Gertjan de Jong: ‘We werken voor de bakker op de hoek, maar ook voor grote multinationals als CBRE, het bedrijf dat alle datacenters faciliteert voor Google. Voor het ene bedrijf verzorgen we alleen bouwtekeningen en voor het andere bedrijf het complete communicatiepakket. Van ontwerp tot drukwerk. Ik wil ervoor zorgen dat we de preferred supplier zijn voor ondernemers in onze regio. Dat betekent dat we alles rondom communicatie verzorgen. Iemand die een evenement organiseert, moet zijn hoofd ook niet nog eens breken over bestellen van pennen of het juiste ontwerp voor de vlaggen.’
Slim uitbesteden
Copy Partners kan deze producties in eigen huis produceren, maar waar nodig besteden ze de opdrachten slim uit bij partners. ‘In theorie kunnen we alles zelf drukken. We zijn klein en flexibel met eigen productie. Dat betekent dat we papier, relatiegeschenken en textiel kunnen leveren, compleet met een haal- en brengservice. Vanwege efficiency en kosten besteden we ook steeds vaker uit bij partners als Probo en Print.com. Deze productiereuzen bundelen orders kostenefficiënt.’
Klaar voor nieuwe wereld
Klantbehoeften veranderen. Dat zien ze bij Copy Partners als geen ander. ‘Er is een nieuwe generatie klanten die anders koopt. Dat beseften we vooral tijdens de coronacrisis. Mensen werken meer vanuit huis, online en werken flexibel over de dag. Vandaar dat we met een online bestelsysteem onze producten 24/7 beschikbaar maken. Dat doen we via de webshop software van Prindustry. Hun WhiteLabelShop biedt een goed platform voor bedrukte producten en koppelt bovendien handig met assortimenten van producenten als Print.com.’
Klantgerichter met online
De webshop is er voor huidige en nieuwe klanten. ‘De jongere generatie is vergroeid met hun telefoon. Die moet je dus online bereiken. Daar springen we op in met de webshop. Nog klantgerichter zijn de eigen bestelportalen per klant. Daarmee kan een bedrijf in een persoonlijke webomgeving de veel bestelde producten vinden, gekoppeld aan ontwerpen, offertes en budget. We gaan breder kijken dan alleen print. We willen ontwerpen overbrengen naar online media. Klanten zetten offline en online communicatiemiddelen in. De toekomst is omnichannel!’